hits

Test av Hyundai IONIQ plug-in hybrid (des 2017)


Jeg har testet Hyndai IONIQ hybrid og el-bil før, så nå var den plug-in-hybriden sin tur for å bli testet.
Jeg har også lest test av IONIQ electric sammenlignet med mange andre el-biler i +5C, og da kommer den svært godt ut på grunn av lavest forbrukstall i testen.
Bilens aerodynamiske form og varmepumpe var nok sentrale for å oppnå så bra testresultat.


IONIQ som plug-in hybrid har ikke varmepumpe, og dermed vil man oppleve på vinteren at motoren lett slår seg på innimellom for å gi el-motoren god arbeidstemperatur, og deg komfortabel temperatur i kupeen.


Min kjøring fra Fiskåtangen og ned til sentrum i Kristiansand var nok til å gli rundt elektrisk i bykjernen, slik at de som vandret der ikke fikk noe eksos fra meg og min kjøring i sentrum.
Det er igrunnen noe veldig ok med akkurat den følelsen man får av det!

 

Mange flere bilder, og resten av testen finner du på www.nybiltester.no

 

#hyundai #hyundaiioniq #ioniqplugin #plugin #pluginhybrid #hyundaiioniqpluginhybrid #ladbarhybrid #nybiltester

8 kommentarer

Knut Einar

17.12.2017 kl.07:56

Ser at Hyundai klarer å få til et bra bagasjerom på sin plugin. På min Prius plugin er det veldig lite plass bak. Beste rekkevidde jeg har klart på min er 51km, den er også oppgitt med 63km. Jeg skal teste rekkevidde til sommeren, uten klimaanlegget på. Men det blir ikke noe idag for nå viser gradestokken -16'C ;(
Knut Einar: Dersom stort bagasjerom er sentralt har du jo et par biler fra Kia også (velg kategori - ladbar hybrid). Her er min test av Prius plug-in: http://biltester.blogg.no/1491647261_test_av_ny_toyota_prius_plugin_hybrid.html - har ikke kjørt rekkeviddetest på den. I minus 16 må nok bensinmotoren hjelpe til med varmen ja, da holder det nok ikke med varmepumpen.

Knut Einar

17.12.2017 kl.08:43

For oss så er det ikke viktig, men det kjennes sjøl om man bare er to voksne som skal storhandle litt.

Etterpå i dag skal jeg en tur til Charlottenberg. I skrivende stund er det -16'C så det blir en test å se hvor mye jeg får ut av batteriet på denne turen. Plan er 20'C på klimaanlegget og ECO modus og følge fartsgrensene som er 80-90kmt. Denne turen er ca tur retur 75km.
Knut Einar: God tur!! Hvordan oppfører klimaanlegget seg i Eco-modus når det er så kaldt ute? Hører gjerne hvordan turen gikk.

Knut Einar

17.12.2017 kl.20:21

Jeg skal gjøre et innlegg om denne turen, men det blir nok i morra. Ettermiddagen har vært full med bursdag og montering av ny takvifte. Jeg gir deg et hint på kommentarfeltet her når jeg har publisert. Ha en forsatt god søndag.
Knut Einar: så bra! God søndag/natt til deg!

Knut Einar

17.12.2017 kl.22:46

Slik gikk turen.

http://keb.blogg.no/1513546943_priusen_nr_sin_ev_grense_ved_12c.html
Knut Einar: Det ble i dag ja :) så bra! Takk for at du deler!!

Skriv en ny kommentar